prémium linképítés közben

Csatlakozna az online kereskedők és vállalkozók világához? Saját weboldalt indítana, vagy meglévő oldala nem hozza a várt sikereket? Sokan átsiklanak egy nagyon fontos dolgon, amelyet úgy hívnak, hogy prémium linképítés.

Na de mit is jelent ez a foglalom? Prémium linképítés alatt egy folyamatot értünk, amikor is a meglévő honlapunkra minél több látogatót/potenciális vásárlót érjünk el, mindezt úgy, hogy jó minőségű és megbízható hivatkozások sokasága mutasson az oldalunkra.  Ezek az úgynevezett backlinkek.

Az erős hivatkozásoknak köszönhetően a különböző keresőoldalakon (például a Google, Yahoo, Bing az oldalunkat) jobb besorolást kap a honlapunk. Ennek köszönhetően nagyobb lesz a látogatottság, több potenciális ügyfél fedezheti fel az üzletét és sikerre viheti vállalkozását.  

Előzőekben említett definícióra térjünk vissza.

Hogyan lesz egy Backlink erős, a linképítés pedig prémium?

Egy cikket vagy blogot megírva a felhasználók kérdéseire választ adhatunk, de, még ha tökéletesek is az érveink válaszaink a keresett kérdésekre, megfelelő backlinkek nélkül nem fogunk felkerülni a keresők dobogós helyeire. Éppen ezért rendkívüli fontos szerepe van a prémium linképítésnek.

Mitől lesz erős egy link?

Az adott oldalon lévő információ hiteles leellenőrizhető forrásból származzon. Manapság rengeteg hamis információ kering az interneten, amelyeknek sokan bedőlhetnek és elhihetnek, mondván láttam az interneten. Nem keresnek rá a tényleges forrásra.

Az oldal hasznos és releváns információkat tartalmazzon. Manapság a felgyorsult világunkban senki nem szereti a mellébeszélést. Mindenki meg szeretné kapni minél gyorsabban a keresett információt.

A fentieken túl fontos a viszontlink forrását ellenőrizni.

Rendkívül egyszerű művelettel kideríthetjük, hogy kamu oldalról vagy ténylegesen létező oldalról beszélünk. A keresőbe beírjuk: site:keresett oldal neve. Rengeteg fejfájástól tudjuk megkímélni magunkat egy pár másodperces művelettel.

Napjainkban minden egyes weboldalnak, webshopnak kell lennie egy kapcsolat menüpontnak, ahol fel tudjuk venni az oldal tulajdonosával a kapcsolatot és feltehetjük a kérdéseinket. A különböző kereső oldalak is fontosnak tartják.

Az weboldalakon egy fontos visszajelzés van a tulajdonosoknak és elemzőknek, ez az adat nem más, mint a látogatottság. Rendkívül fontos, hogy ezt hogy a látogatók hogyan találnak meg minket. Lehet organikus úton, vagy fizetett hirdetés által. Az oldal tulajdonosai legjobban az organikus látogatókat kedvelik, hiszen valamit jól csináltak, hiszen a látogatók száma keresések által növekedett és választ kaptak a kérdéseikre, működnek a linkek. Ez a kattintás egy forintba nem kerül a tulajdonosnak. Másik lehetőség, az úgynevezett fizetett látogató. Rendkívül széles választék van már manapság, ahol a weboldalunkat sikerre vihetjük némi marketinggel (Google Ads, Facebook hirdetés kiemelés, Instagram hirdetés, Jófogás vagy Vatera kiemelés. Ez már akár komoly kiadásokat is jelenthet az oldal üzemeltetőjének. Ezekből a látogatókból nem mindig történik adás-vétel, szolgáltatásnyújtás viszont biztos módszer arra, hogy az adott témakörben többen megismerjék a honlapunkat.

Fontos a minőségi tartalom is

Fontos kiemelni az oldalon elhelyezett tartalmak minőségét is. Gondolunk itt helyesírási hibákra, a tartalom ellent mond a valóságnak. Az oldalon feltüntetett szövegek vagy leírások lopottak, más honlapon is ugyanaz a leírás található. A Google keresője visszasorolja a plagizált azonos tartalommal rendelkező oldalakat. Sokak számára ez nem ismert, így weboldal építésekor hiába szép a dizájn jók a termékek, de nem fogunk az első oldalak között megjelenni a plagizálás miatt.

Másik fontos dolog, amit még figyelembe kell venni. A vásárlói visszajelzések az adott oldalon. Gyanakodhatunk fizetett vagy tulajdonos által generált tartalomra, ha valahol csak 5 csillagos értékelések vannak és csak pozitív kommenteket találunk, amelyet fizetett vendégposztok lehetnek. Gondoljunk csak bele, ha elmegyünk egy étterembe nem tetszik mindenkinek ugyanúgy sem az ételek, sem a kiszolgálás, sem a hangulat.

Nagyon fontos kiemelni, egytől egyig szinten mindenki használja az internetet és fent van valamilyen közösségi téren. Facebook, Instagram. Egy kis követőkkel rendelkező vállalat is nagy profitot generálhat, ha aktív az adott oldalon. Linkeket rak ki az oldaláról, posztol az újdonságairól. Ezekre szintén rákattintanak a követők esetleg meg is osztják ez által rengeteg emberhez eljut az információ, korábban említett látogatók száma is emelkedik.

A lényeget összefoglalva, a prémium linképítés rendkívül összetett folyamat, amelyet, ha jól csinálunk sikeresek lehetünk az online értékesítés világában.