Menü Keresés

Sörben is a prémiumot keressük

6,2 millió hektoliter sört gurítottunk le tavaly, a Magyar Sörgyártók Szövetségének adatai szerint a hazai értékesítés egyre nagyobb százalékát teszik ki a prémium termékek. Többek között ennek köszönhető a Belvárosi Sörfesztivál sikere is, ahol idén júniusban közel 250-féle sörkülönlegességet, köztük eddig soha nem látott ízeket kóstolhatnak meg az érdeklődők.

Az új típusok és a felsőerjesztésű, kézműves sörök fogynak igazán

A sörfogyasztás fellendülése a gazdasági válság vége óta töretlen: a Magyar Sörgyártók Szövetségének adatai szerint 2017-ben 6,2 millió hektoliter sört adtak el a hazai piacon, ami mintegy 20 millió korsónyi növekedést jelentett az azt megelőző évhez képest, az idei évben pedig a forgalom további növekedése várható. Különösen kedveznek a piacnak a nyári hónapok: a Világgazdaság által megkérdezett áruházláncok szerint az éves forgalom 35-40 százalékát ez az időszak teszi ki.

A fogyasztás növekedését az idő melegedése mellett a nyaralások, a fesztiválszezon és az idei évben még a nagy tömeget megmozgató labdarúgó-világbajnokság is erősíti”

– magyarázta Schillinger Attila, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója.

  • Sörtípusok értékesítésének alakulása (forrás: Magyar Sörgyártók Szövetsége, Éves jelentés 2017)

A felmérés hátteréről:
Az iparági adatok a Magyar Sörgyártók Szövetségének 2017-es éves jelentéséből származnak. A sajtóközleményben szereplő további adatok egy 2017 áprilisában végzett online kutatáson alapulnak, melyben közel 500 sörfogyasztót kérdeztek meg fogyasztási szokásaikról.

Megadjuk a módját, ha sörözünk

Nem csak mennyiségre megy a magyar fogyasztó: a nemzetközi trendnek megfelelően egyre inkább a minőségi termékeket keressük. Az előző évben leginkább a középkategóriás sörök eladása nőtt meg elsősorban az olcsóbb, alsókategóriás termékek rovására. Az ízesített és alkoholmentes termékek forgalma is erősödött: míg előbbi esetében 19 százalékos, addig utóbbi kategóriában 25 százalékos volt a bővülés.

A mennyiségi sörfogyasztás helyett a minőségre való igény erősödik nagy mértékben. A Belvárosi Sörfesztivál missziója ennek megfelelően, hogy egy platformon mutassa be főként a hazai sörpiac sokszínűségét, de nemzetközi szereplők is helyet kapnak”

– emelte ki Kurucz Dániel, a Fesztivál Holding Kft. ügyvezetője.

A Sörfesztivál felmérése szerint a magyar sörfogyasztók hetente átlagosan 1500 - 2000 forint között költenek folyékony kenyérre.

A kutatásunk szerint a hagyományos elképzeléssel szemben a sörözés már nem csak a férfiak sajátja: a prémium, illetve kézműves söröket a 26-39 éves, főiskolai végzettségű férfiak és nők egyaránt keresik. Ugyanakkor míg a férfiak jól ismerik a sörtípusokat, addig a hölgyek kevésbé tudatosan választanak”

– jegyezte meg Kurucz Dániel.

A Fesztivál Holding Kft. alapítói, balra Kurucz Dániel, jobbra Kurucz Gergely (forrás: roadster.hu)

  • A Fesztivál Holding Kft. alapítói, balra Kurucz Dániel, jobbra Kurucz Gergely (forrás: roadster.hu)

A Fesztivál Holding Kft.-t 2014-ben alapították a Kurucz testvérek, Kurucz Dániel és Kurucz Gergely abból a célból, hogy a magyar sörszakma és a fogyasztók közötti kapcsolatot elmélyítsék.

A cég nevéhez az utóbbi években számos sikeres sörfesztivál szervezése kapcsolódik, melyeken megismertették a közönséggel a sörkultúrát, a sör sokszínűségét, valamint a prémium nagyüzemi és kisipari termékeket.

Napjainkra a Fesztivál Holding Kft. a magyar sörpiac meghatározó cégévé nőtte ki magát a testvérek kitartó munkájának köszönhetően.

A hazai sörkultúra erősödése a nagyipari prémium és a minőségi kézműves söröknek egyaránt köszönhető.

A fogyasztási trendeknek megfelelően az immár második alkalommal megrendezésre kerülő Belvárosi Sörfesztiválon az érdeklődők egyaránt találkozhatnak a négy nagyüzemi gyártóval, a világ legjobb nemzetközi márkáival, valamint az összes minőségi kisüzemi és kézműves főzdével, így 40 főzde közel 250-féle sörkülönlegességét ízlelhetik meg”

– mondta el a Fesztivál Holding Kft. ügyvezetője.

A tavalyi sikeres debütálás után idén több kiállítóval, nagyobb kínálattal és hosszabb időtartammal készülnek a szervezők. Az 5 naposra duzzadt fesztivál sörpremiereket is tartogat a közönség számára, így a kísérletező kedvűek eddig soha nem látott ízeket kóstolhatnak június 6. és 10. között a Szabadság téren. 


Hozzászólás a cikkhez