Menü Keresés

A magyar gasztronómia sikerének kulcsa a magyar alapanyag

A megújuló magyar gasztronómia sikerének kulcsa a magyar alapanyag - mondta Nagy István agrárminiszter a Piac konyhája - szakácsok és termelők konferenciáján pénteken Budapesten.

Az Agrárminisztérium munkája a vasvillától az ezüstvilláig, azaz a termőföldtől az asztalig tart. A siker kulcsa az, hogy a gasztronómia felismerte:

a magyar alapanyagnál jobbat nem tud találni.

A magyar kiváló minőségű alapanyagokra újraépítve a munkát, a siker garantált - mondta a miniszter.     Nagy István kifejtette, hogy a kiváló alapanyag nélkül nincs jól működő termelői piac, sikeres kistermelő, ahogy nincsen minőségi étel sem.

Az élelmiszer, a termőföldtől az asztalig magán viseli mindazt az értéket, amelyet az élelmiszerlánc szereplői hozzátesznek.

Fontos ezért, hogy mit teszünk a területért, hogyan segítjük a termelőket, támogatjuk azokat, akik kiváló minőségű termékek előállításán és azok felhasználásával dolgoznak"

- fogalmazott.

A magyar agrárpolitika és a kormány a minőségi élelmiszerek kiválasztásán és erősítésén dolgozik, amely célt többek között a Hagyományok-Ízek-Régiók Program, a Magyar Élelmiszerkönyv irányelvei, valamint a helyi termelői piacok jogi hátterét megteremtő jogszabály egyszerűsítése is segíti. Nincsen sikeres termelő sikeres eladó és elégedett vásárló nélkül.

Fontos lépésnek nevezte, hogy

288 termelői piac működik országosan, és egyre több neves étterem keresi a minőségi magyar termékeket.

Sikerült túllépni az import korszakán, jól látni, hogy újból a háztáji portékák, a kézműves magyar termékek uralják a piacok standjait - mondta, hozzátéve:

a helyi érték számításba vétele a siker egyik alapja.

Magyarország mára már nemcsak a magyaroknak, hanem a gasztronómiát kedvelők széles táborának is izgalmas hellyé vált. Az ország mezőgazdasági potenciálja világszinten is kiemelkedő, amely a jó minőségű alapanyagokat, a színes felhozatalt és a magyar találékonyságot ötvözve kiemelkedő termelői és gasztronómiai sikerek alapját jelentheti. Ez nagy lehetőség és komoly feladat mindannyiunk számára. A magyar tanyák 55 százalékán már nem azok élnek, akik ott születtek. Az ő tudásuk, tapasztalatuk járul hozzá a kézműves magyar termékek sikeréhez.

-MTI-

Hozzászólás a cikkhez